WAAROM WIJ GESTART ZIJN MET HET VERKOPEN VAN EV’S EN PLUG-IN HYBRIDES

De wereldeconomie investeert in verduurzaming van de wereld en mobiliteit is daar een belangrijk onderdeel van. Dat is onder andere de reden dat de Nederlandse overheid ook investeert in het verduurzamen en schoner maken van het wagenpark. Om dit kracht bij te zetten is de Nederlandse overheid schone auto’s extra gaan stimuleren voor ondernemers en lease-rijders. Om deze voordelen voor zoveel mogelijk ondernemers beschikbaar te maken zijn wij direct in deze markt gestapt.

ZOVEEL MOGELIJK ONDERNEMERS LATEN PROFITEREN VAN DE UNIEKE SUBSIDIE VOORDELEN

Wij zijn begonnen met het verkopen van plug-in hybrides, denk daarbij aan de Volvo V60 D6 Plug-in Hybride. Deze auto’s waren in het verleden nog bijtelling vrij en voorzien van tal van stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid. Wellicht kent u het rijtje nog: KIA (Klein investeringsaftrek), MIA (Milieu-investeringsafstrek) en Vamil (Willekeurige afschrijving milieu-investeringen). Auto’s werden door die stimulerings maatregelen  zeer aantrekkelijk en er kwam een ware run op deze auto’s. Traditionele dealers moesten in die tijd veel “nee” verkopen, maar wij lieten die kans niet voorbij gaan. Zo wisten wij veel van deze fiscaal aantrekkelijke auto’s te leveren aan voornamelijk ondernemers en DGA’s. Wij zochten naar deze auto’s binnen Europa om aan de Nederlandse vraag te kunnen voldoen. Hierdoor konden ondernemers wel profiteren van de overheidsstimuleringen.

HET ONTSTAAN VAN LEASEBIJTELLINGVRIJ.NL

Net zoals bij de Volvo deden de overheidssubsidies ook hun werk toen Tesla op de Nederlandse markt kwam. Zo oversteeg de vraag direct het aanbod waardoor wij opnieuw buiten onze landsgrenzen op zoek moesten om dit elektrisch model aan te bieden. Tegelijkertijd ontstond er een handel van Tesla-eigenaren die hun auto wilden verkopen en zij boden hun auto’s bij ons aan via onze toenmalige website leasebijtellingvrij.nl.

DE GROEI VAN HET BIJTELLINGSPERCENTAGE

Helaas was het 0% procent bijtellingspercentage van korte duur en al snel deed het 4%-tarief zijn intrede. Wij vervulden de rol van automakelaar in EV’s en plug-in hybrides wel met enig succes. Oftewel wij verkochten Tesla’s voor de eigenaar zonder dat zij daar zelf werk aan hadden.

Dit doen wij vandaag de dag nog steeds. Wij kopen en verkopen de meest fiscaal aantrekkelijke auto’s zonder dat onze klant daar werk aan heeft.